Hürriyet

banner image

Hürriyet

Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…Mahirin Türküsü —Sevinç ERATALAY…

Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz
15.03.1946SAMSUN  30.03.1972KızıldereNiksarTOKAT
Mahirin Türküsü  Sevinç ERATALAY

Dağlar dağlar,yüce dağlar 
Doruğunda anam ağlar 
Yoldaşlarım işkencede 
Öfke yüreğimi dağlar 

Dağlar bana geri verin 

Mahirimi, Hüseynimi 
Dağlar bana geri verin 
Kadirimi, Sinanımı 

Güzel günler var görecek 
Namluya kurşun sürecek 
Tohumdu düştü toprağa 
Bin Mahirler yeşerecek

Mahirin Türküsü  Sevinç ERATALAY

Mahir ÇAYAN ı Hatırlamak Selçuk CANDANSAYAR

Akıp giden zaman ırmağında 30 Mart 1972 tarihini bu gün nasıl hatırlamalıyız? Geçmiş, şimdinin eleştirisidir bir bakıma. Geçmişi özlemek için değil, ona uğrayarak gelecek ütopyası için bu gün nasıl eyleyeceğimizi düşünmek için hatırlamalıyız.

Kızıldere deki tohumun Fatsa da çiçek açtığını, ilk meyvelerini direniş komitelerinde veren o görkemli ağaçtan çıkan fidanlardan birinin Gezi’ de bir daha toprağa dikildiğini hatırlamak için… Her dönemin devrimci eyleminin bir öncekinin bire bir tekrarı değil, aynı zamanda eleştirisi olduğunu bilerek hatırlamak için…

Haziran güneşinin parlayan ışığının bir an için görünür kıldığı o geçmiş zaman an’ında ne olmuştu?

İnsanlar yazgılarının peşinde koşarak belirlenmiş bir geleceğe doğru yaşamazlar; tarihlerini kendileri inşa ederler. Ama bu inşa tarihten, zamandan ve koşullardan bağımsız değil. Kendi gönüllerince, akıllarınca yaşadıklarını düşünseler de geçmişin mirası üzerine kurarlar hayatlarını.

Mahir ÇAYAN ın yurt dışına çıkabilme Olanağı varken bu yolculuğa çıktığı biliniyor. Mahir ÇAYAN ve Arkadaşlarını, üstelik de politik olarak ayrıştıkları başka devrimcileri kurtarmak için ölüme doğru yola çıkaran neydi? Maceracılık mı, gözü peklik mi, kör cesaret mi?

On lar, galiplerin değil tarihin tüm mağluplarının mirasını üzerlerinde taşıyarak başarılması imkânsız olan bu yolculuğa, başka türlü yapmak ellerinden gelmediği için çıkmış olmalılar.

İnsanın insanı sömürmeye başladığı o kadim zamanlardan bu yana, her çağda, her düzende insanlığın kurtuluşunu ancak insanların gerçekleştirebileceği, ruhlarının en derin kuytularından onlara seslendiği için. İnsanlığı ancak insanların özgürleştirebileceğini bilenlerin tarihine katıldıkları için.

Ucunda ölüm olduğunu bile bile yola çıkmaları gözü karalıklarından değildi; ne de kazanma umutlarından. Bir kenara çekilip olmakta olanı izlemeyi kendilerine yediremedikleri için, olmakta olan kötülüğe karşı durmaktan başka bir doğruları olmadığı için. Bilinçlerinin ama en çok da haysiyetlerinin zorunlu sonucuydu yolculukları.

Başarıp başaramamayı önemsememeleri, bir yerde kazansa bile başka yerde yeniden mücadeleye başlayan
Che ile ortaklaştırdı onları. Bir tek insan bile sömürülüyorsa devrim henüz tamamlanmamıştır çünkü.

Maddi temellerden beslenen manevi bir mücadeleydi onlarınki. Bu gün en son
Gezi de parlayan ışık Kızıldere’yi bu yüzden aydınlatıyor. Gezi nin çocuklarının yüzlerinde bir an için parlayan ışık, onlar çok fark etmeseler de, Mahir ÇAYAN ve Arkadaşlarının yansıması. 30 Mart 1972 den bu yana her isyanda, her hayır deyişte, her eşitlik, özgürlük haykırışında parıldadığı gibi.

Kızıldere deki tohum bin çiçek açtı, bin meyve verdi o zamandan bu yana. Her dönem kendi koşulları ve gereklilikleri içinde başka başka şekillerde aynı mücadele yürütüldü. Amaç bu sömürü düzenini bir gün yıkmak olsa da, önemli olan kazanmaktan öte ezilenlerin tarihinin bir parçası olmak oldu.

Bu gün öğle vakti kazansa da mücadeleye devam etmekten başka yol bulamayan Che nin mezarından getirilen bir avuç toprak, kaybedeceğini bilse de başka türlü yapmayarak kendi tarihiyle birlikte bizim de tarihimizi yazan Mahir ÇAYAN in mezarına konulacak. Ezilenlerin ortak tarihi için.

Yazıları:
Aren Oportünizminin Niteliği .
Revizyonizmin Keskin Kokusu I
Revizyonizmin Keskin Kokusu II
S Sapma, Devrimci Pratik ve Teori
Yeni Oportünizmin Niteliği Üzerine
ASD ye Açık Mektup
Yayın Politikamız
Devrimde Sınıfların Mevzilenmesi .
Kesintisiz Devrim I
Kesintisiz Devrim II III
Toplumsal Yazıları

Kitaplar:
Ali H. NEYZİ, Mahir
Turhan FEYİZOĞLU, Mahir
Tarkan TUFAN, Mahir ÇAYAN ın Hayatı ve Fikirleri: Bir Devrimcinin Portresi
Mahir ÇAYAN "Bütün Yazıları"
"Hasretim Derin Uykularda -Mahir ÇAYANVehbi BARDAKÇI
Mahir ÇAYAN ın Hayat Öyküsü - Yılmaz OKAY
Mahir ÇAYAN Toplu Yazılar - Uğur KOPARAN

Diziler:
Hatırla Sevgili (Mahir ÇAYAN rolünü Kanbolat Görkem ARSLAN üstlenmiştir.)

Mahir ÇAYAN ın mezarı Ankara Karşıyaka Mezarlığı, L/3 adası, 99 no' lu mezardır.
Kesintisiz Devrim I  Mahir ÇAYAN Nisan.1971BrosürKurtuluş YayınlarıKaynak: Kesintisiz DevrimIMahir ÇAYANİlkeriş Yayınları2008Sa.86

İÇİNDEKİLER
7  Önsöz
"'Marksizm son derece derinliği olan, son derece karmaşık bir doktrindir.' Marksizm sürekli olarak, hayatın yeni gerçekleri karşısında derinleşip, zenginleşen, kendi kendini aşan bir doktrindir. Marksizmde esas olan lafızlar değil, muhtevadır. Marksizmde değişmeyen tek şey, LENİNin deyişiyle onun yaşayan ruhu olan diyalektik metottur. Diyalektiğin en elemanter iki unsuru olan, zaman ve mekan kavramları dikkate alınmazsa, MARKS ve ENGELSe göre LENİNin, LENİN ve STALİNe göre Mao Tse- TUNGun ve MAOya göre de Emperyalizmin III. bunalım döneminin muzaffer proleter devrimcilerinin revizyonistliklerinden bahsetmek mümkündür."
11  Devrimin Tanımı

Birinci Bölüm
Tekel Öncesi Marksizmde Devrim Teorisi
14  I. Marks ve Engels’de Devrim Kavramları
20  II. Devrim Aşaması, Evrim Aşaması ve Buhranlar Teorisi
30  III. Sürekli Buhran ve Sürekli Devrim Teorisi
37  IV. Devrimci Şiddet ve Barışcıl Geçiş
39  V. “Millilik” ve Enternasyonalizm
41  VI. Proletarya Devrimi, Tek Ülkede mi, Bütün Avrupa’da mı?

İkinci Bölüm
Emperyalist Dönem Marksizminin Devrim Teorisi
45  I. Serbest Rekabetçi Kapitalizmin Tekelci Kapitalizme Dönüşmesi
49  II. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (I)
57  III. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (II) Leninist Kesintisiz Devrim Teorisi ve Menşevizm
63  IV. Bolşeviklerin ve Menşeviklerin Parti Anlayışları
70  V. 1905 Devrimi ve Lenin’in Öngördüğü Demokratik Halk Devrimi
72  Devrim Şehirden Kıra Doğru Bir Rota Takip Edecektir
73  Kurulacak Olan İktidar Temel Güçlerin İktidarı Olacaktır; İşçi ve Köylü Devrimci Diktatoryası
78  VI. Evrim Aşaması, Devrim Aşaması
80  Evrim Dönemi
82  Devrim Aşaması
Kesintisiz Devrim I  Mahir ÇAYAN Nisan.1971BrosürKurtuluş YayınlarıKaynak: Kesintisiz DevrimIMahir ÇAYANİlkeriş Yayınları2008Sa.86

|Mahir ÇAYAN|
|15.03.1946SAMSUN — 30.03.1972KızıldereNiksarTOKAT|
|68 Kuşağının Devrimci ÖnderiSosyalist ve Siyasi Aktivist|
Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…Mahirin Türküsü —Sevinç ERATALAY… Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…Mahirin Türküsü —Sevinç ERATALAY… Reviewed by ümitse on 00:30:00 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.