Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…Mahirin Türküsü —Sevinç ERATALAY…
Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…
…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…
Mahirin Türküsü — Sevinç ERATALAY…
Dağlar dağlar,yüce dağlar
Doruğunda anam ağlar
Yoldaşlarım işkencede
Öfke yüreğimi dağlar
Dağlar bana geri verin
Mahirimi, Hüseynimi
Dağlar bana geri verin
Kadirimi, Sinanımı
Güzel günler var görecek
Namluya kurşun sürecek
Tohumdu düştü toprağa
Bin Mahirler yeşerecek…
…Mahir ÇAYAN’ ı ‘Hatırlamak’— Selçuk CANDANSAYAR…
…Akıp giden zaman ırmağında 30 Mart 1972 tarihini bu gün nasıl hatırlamalıyız? Geçmiş, şimdinin eleştirisidir bir bakıma. Geçmişi özlemek için değil, ona uğrayarak gelecek ütopyası için bu gün nasıl eyleyeceğimizi düşünmek için hatırlamalıyız.
Kızıldere’ deki tohumun Fatsa’ da çiçek açtığını, ilk meyvelerini direniş komitelerinde veren o görkemli ağaçtan çıkan fidanlardan birinin Gezi’ de bir daha toprağa dikildiğini hatırlamak için… Her dönemin devrimci eyleminin bir öncekinin bire bir tekrarı değil, aynı zamanda eleştirisi olduğunu bilerek hatırlamak için…
Haziran güneşinin parlayan ışığının bir an için görünür kıldığı o geçmiş zaman an’ında ne olmuştu?
İnsanlar yazgılarının peşinde koşarak belirlenmiş bir geleceğe doğru yaşamazlar; tarihlerini kendileri inşa ederler. Ama bu inşa tarihten, zamandan ve koşullardan bağımsız değil. Kendi gönüllerince, akıllarınca yaşadıklarını düşünseler de geçmişin mirası üzerine kurarlar hayatlarını.
Mahir ÇAYAN’ ın yurt dışına çıkabilme Olanağı varken bu yolculuğa çıktığı biliniyor. Mahir ÇAYAN ve Arkadaşlarını, üstelik de politik olarak ayrıştıkları başka devrimcileri kurtarmak için ölüme doğru yola çıkaran neydi? Maceracılık mı, gözü peklik mi, kör cesaret mi?
On’ lar, galiplerin değil tarihin tüm mağluplarının mirasını üzerlerinde taşıyarak başarılması imkânsız olan bu yolculuğa, başka türlü yapmak ellerinden gelmediği için çıkmış olmalılar.
İnsanın insanı sömürmeye başladığı o kadim zamanlardan bu yana, her çağda, her düzende insanlığın kurtuluşunu ancak insanların gerçekleştirebileceği, ruhlarının en derin kuytularından onlara seslendiği için. İnsanlığı ancak insanların özgürleştirebileceğini bilenlerin tarihine katıldıkları için.
Ucunda ölüm olduğunu bile bile yola çıkmaları gözü karalıklarından değildi; ne de kazanma umutlarından. Bir kenara çekilip olmakta olanı izlemeyi kendilerine yediremedikleri için, olmakta olan kötülüğe karşı durmaktan başka bir doğruları olmadığı için. Bilinçlerinin ama en çok da haysiyetlerinin zorunlu sonucuydu yolculukları.
Başarıp başaramamayı önemsememeleri, bir yerde kazansa bile başka yerde yeniden mücadeleye başlayan Che ile ortaklaştırdı onları. Bir tek insan bile sömürülüyorsa devrim henüz tamamlanmamıştır çünkü.
Maddi temellerden beslenen manevi bir mücadeleydi onlarınki. Bu gün en son Gezi’ de parlayan ışık Kızıldere’yi bu yüzden aydınlatıyor. Gezi’ nin çocuklarının yüzlerinde bir an için parlayan ışık, onlar çok fark etmeseler de, Mahir ÇAYAN ve Arkadaşlarının yansıması. 30 Mart 1972’ den bu yana her isyanda, her hayır deyişte, her eşitlik, özgürlük haykırışında parıldadığı gibi.
Kızıldere’ deki tohum bin çiçek açtı, bin meyve verdi o zamandan bu yana. Her dönem kendi koşulları ve gereklilikleri içinde başka başka şekillerde aynı mücadele yürütüldü. Amaç bu sömürü düzenini bir gün yıkmak olsa da, önemli olan kazanmaktan öte ezilenlerin tarihinin bir parçası olmak oldu.
Bu gün öğle vakti kazansa da mücadeleye devam etmekten başka yol bulamayan Che’ nin mezarından getirilen bir avuç toprak, kaybedeceğini bilse de başka türlü yapmayarak kendi tarihiyle birlikte bizim de tarihimizi yazan Mahir ÇAYAN’ in mezarına konulacak. Ezilenlerin ortak tarihi için.…
Aren Oportünizminin Niteliği .
Revizyonizmin Keskin Kokusu I
Revizyonizmin Keskin Kokusu II
Sağ Sapma, Devrimci Pratik ve Teori
Yeni Oportünizmin Niteliği Üzerine
ASD’ ye Açık Mektup
Revizyonizmin Keskin Kokusu I
Revizyonizmin Keskin Kokusu II
Sağ Sapma, Devrimci Pratik ve Teori
Yeni Oportünizmin Niteliği Üzerine
ASD’ ye Açık Mektup
Yayın Politikamız
Devrimde Sınıfların Mevzilenmesi .
Kesintisiz Devrim I
Kesintisiz Devrim II - III
Toplumsal Yazıları…
Kitaplar:
Ali H. NEYZİ, Mahir
Turhan FEYİZOĞLU, Mahir
Tarkan TUFAN, Mahir ÇAYAN’ ın Hayatı ve Fikirleri: Bir Devrimcinin Portresi
Mahir ÇAYAN "Bütün Yazıları"
"Hasretim Derin Uykularda -Mahir ÇAYAN" Vehbi BARDAKÇI
Mahir ÇAYAN’ ın Hayat Öyküsü - Yılmaz OKAY
Mahir ÇAYAN Toplu Yazılar - Uğur KOPARAN
Diziler:
Hatırla Sevgili (Mahir ÇAYAN rolünü Kanbolat Görkem ARSLAN üstlenmiştir.)
Mahir ÇAYAN’ ın mezarı Ankara Karşıyaka Mezarlığı, L/3 adası, 99 no' lu mezardır.
Devrimde Sınıfların Mevzilenmesi .
Kesintisiz Devrim I
Kesintisiz Devrim II - III
Toplumsal Yazıları…
Kitaplar:
Ali H. NEYZİ, Mahir
Turhan FEYİZOĞLU, Mahir
Tarkan TUFAN, Mahir ÇAYAN’ ın Hayatı ve Fikirleri: Bir Devrimcinin Portresi
Mahir ÇAYAN "Bütün Yazıları"
"Hasretim Derin Uykularda -Mahir ÇAYAN" Vehbi BARDAKÇI
Mahir ÇAYAN’ ın Hayat Öyküsü - Yılmaz OKAY
Mahir ÇAYAN Toplu Yazılar - Uğur KOPARAN
Diziler:
Hatırla Sevgili (Mahir ÇAYAN rolünü Kanbolat Görkem ARSLAN üstlenmiştir.)
Mahir ÇAYAN’ ın mezarı Ankara Karşıyaka Mezarlığı, L/3 adası, 99 no' lu mezardır.
Kesintisiz Devrim I — Mahir ÇAYAN —Nisan.1971—Brosür—Kurtuluş Yayınları—Kaynak: Kesintisiz Devrim—I—Mahir ÇAYAN—İlkeriş Yayınları—2008—Sa.86…
…İÇİNDEKİLER
7 — Önsöz
"'Marksizm son derece derinliği olan, son derece karmaşık bir doktrindir.' Marksizm sürekli olarak, hayatın yeni gerçekleri karşısında derinleşip, zenginleşen, kendi kendini aşan bir doktrindir. Marksizmde esas olan lafızlar değil, muhtevadır. Marksizmde değişmeyen tek şey, LENİN" in deyişiyle onun yaşayan ruhu olan diyalektik metottur. Diyalektiğin en elemanter iki unsuru olan, zaman ve mekan kavramları dikkate alınmazsa, MARKS ve ENGELS" e göre LENİN" in, LENİN ve STALİN" e göre Mao Tse- TUNG" un ve MAO" ya göre de Emperyalizmin III. bunalım döneminin muzaffer proleter devrimcilerinin revizyonistliklerinden bahsetmek mümkündür."…
7 — Önsöz
"'Marksizm son derece derinliği olan, son derece karmaşık bir doktrindir.' Marksizm sürekli olarak, hayatın yeni gerçekleri karşısında derinleşip, zenginleşen, kendi kendini aşan bir doktrindir. Marksizmde esas olan lafızlar değil, muhtevadır. Marksizmde değişmeyen tek şey, LENİN" in deyişiyle onun yaşayan ruhu olan diyalektik metottur. Diyalektiğin en elemanter iki unsuru olan, zaman ve mekan kavramları dikkate alınmazsa, MARKS ve ENGELS" e göre LENİN" in, LENİN ve STALİN" e göre Mao Tse- TUNG" un ve MAO" ya göre de Emperyalizmin III. bunalım döneminin muzaffer proleter devrimcilerinin revizyonistliklerinden bahsetmek mümkündür."…
11 — Devrimin Tanımı
Birinci Bölüm
Tekel Öncesi Marksizmde Devrim Teorisi
14 — I. Marks ve Engels’de Devrim Kavramları
20 — II. Devrim Aşaması, Evrim Aşaması ve Buhranlar Teorisi
30 — III. Sürekli Buhran ve Sürekli Devrim Teorisi
37 — IV. Devrimci Şiddet ve Barışcıl Geçiş
39 — V. “Millilik” ve Enternasyonalizm
41 — VI. Proletarya Devrimi, Tek Ülkede mi, Bütün Avrupa’da mı?
İkinci Bölüm
Emperyalist Dönem Marksizminin Devrim Teorisi
45 — I. Serbest Rekabetçi Kapitalizmin Tekelci Kapitalizme Dönüşmesi
49 — II. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (I)
57 — III. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (II) Leninist Kesintisiz Devrim Teorisi ve Menşevizm
63 — IV. Bolşeviklerin ve Menşeviklerin Parti Anlayışları
70 — V. 1905 Devrimi ve Lenin’in Öngördüğü Demokratik Halk Devrimi
72 — Devrim Şehirden Kıra Doğru Bir Rota Takip Edecektir
73 — Kurulacak Olan İktidar Temel Güçlerin İktidarı Olacaktır; İşçi ve Köylü Devrimci Diktatoryası
78 — VI. Evrim Aşaması, Devrim Aşaması
80 — Evrim Dönemi
82 — Devrim Aşaması…
Birinci Bölüm
Tekel Öncesi Marksizmde Devrim Teorisi
14 — I. Marks ve Engels’de Devrim Kavramları
20 — II. Devrim Aşaması, Evrim Aşaması ve Buhranlar Teorisi
30 — III. Sürekli Buhran ve Sürekli Devrim Teorisi
37 — IV. Devrimci Şiddet ve Barışcıl Geçiş
39 — V. “Millilik” ve Enternasyonalizm
41 — VI. Proletarya Devrimi, Tek Ülkede mi, Bütün Avrupa’da mı?
İkinci Bölüm
Emperyalist Dönem Marksizminin Devrim Teorisi
45 — I. Serbest Rekabetçi Kapitalizmin Tekelci Kapitalizme Dönüşmesi
49 — II. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (I)
57 — III. Marksizmin “Ortodoks” Tahrifi ve Leninist Devrim Teorisi (II) Leninist Kesintisiz Devrim Teorisi ve Menşevizm
63 — IV. Bolşeviklerin ve Menşeviklerin Parti Anlayışları
70 — V. 1905 Devrimi ve Lenin’in Öngördüğü Demokratik Halk Devrimi
72 — Devrim Şehirden Kıra Doğru Bir Rota Takip Edecektir
73 — Kurulacak Olan İktidar Temel Güçlerin İktidarı Olacaktır; İşçi ve Köylü Devrimci Diktatoryası
78 — VI. Evrim Aşaması, Devrim Aşaması
80 — Evrim Dönemi
82 — Devrim Aşaması…
…Kesintisiz Devrim I — Mahir ÇAYAN —Nisan.1971—Brosür—Kurtuluş Yayınları—Kaynak: Kesintisiz Devrim—I—Mahir ÇAYAN—İlkeriş Yayınları—2008—Sa.86…
|Mahir ÇAYAN|
|15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT|
|68 Kuşağının Devrimci Önderi—Sosyalist ve Siyasi Aktivist|
•
Mahir ÇAYAN, Doğumunun 77. Yılında Saygıyla Anıyoruz…15.03.1946—SAMSUN — 30.03.1972—Kızıldere—Niksar—TOKAT…Mahirin Türküsü —Sevinç ERATALAY…
Reviewed by ümitse
on
00:30:00
Rating:

Hiç yorum yok: