Hürriyet

banner image

Hürriyet

Gaziemir IMKB Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi Grafik —Fotograf/Grafik Alanı Kariyer GUNLERI Konuşmacı: Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü …27 Kasım 2013 Çarşamba… — Gaziemir/Izmir/Türkiye — Tarih : 27 Kasım 2013 Çarşamba — Saat : 11.00

| Gaziemir IMKB Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi Grafik Fotograf/Grafik Alanı Kariyer GUNLERI Konuşmacı: Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
27 Kasım 2013 Çarşamba
 Gaziemir/Izmir/Türkiye — Tarih : 27 Kasım 2013 Çarşamba  Saat : 11.00 |
Etkinlik Yapıldı
Konuşmacı:
Öğr. GörNezaket TEKİN
DokuzEylülUniversitesiGüzelSanatlarFakültesi
Fotoğraf Bölümü

Grafik ve Fotograf Alanı Kariyer GUNLERI Konuşmacı: Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü

27 Kasım 2013 Çarşamba Günü Saat 11.00 de Kariyer GUNLERI kapsamında,Okulumuz GrafikFotograf / Grafik Alanı Öğrencileri için, Gaziemir IMKB Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi Konferans Salonunda Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Güzel Sanatlar Fakültesi ve Fotoğraf Bölümü ile ilgili Alan Bilgisi Konulu Söyleşi Gerçekleştirildi…
Fotoğrafın Kullanım Alanları
Fotoğraf Türleri




, Fotojurnalizm & Belgesel
 Haber / Savaş / Spor /
 Stüdyo fotoğrafçılığı
 Portre / Düğün / Retouch
 Reklam /
 Tanıtım fotoğrafçılığı
 Still life / Moda / Seyahat

 Fotoğraf Eğitimi
 Okul / kurs / workshop / internet
 Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Meslek Yüksek Okulu
 Fotoğraf Bölümü
 Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

  (Özel yetenek sınavı, 180 taban puan)
 Marmara,
 Mimar Sinan,
 Yıldız,
 Kocaeli,
 Sakarya,
 Akdeniz...
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi / Sanat ve Tasarım Fakültesi
 Fotoğraf ve Video / Görsel İletişim Tasarımı / Görsel Sanatlar

www.magnumphotos.com
http://www.agencevu.com/
http://www.behance.net/
http://www.deviantart.com/
http://www.pinterest.com
http://www.emphas.is/
http://www.kickstarter.com/
http://www.indiegogo.com/
http://5000photographs.blogspot.com
http://fantomatik75.blogspot.com/
http://artblart.com/

Öğr.Gör.Dr. Nezaket TEKİN
nezocat@gmail.com

Şiir ve Fotoğraf  Murat YAYKIN
BirGun Gazetesi  28.12.201310.57 Perşembe

Edebiyatımızda fotoğraftan esinlenen yazarlar hep olmuştur, şairler de buna uzak kalmamış. Aslında yalpaze geniş ama birkaçını paylaşayım.

2 Temmuz 1993 yılında Sivas'ta köktendinciler tarafından Madımak Oteli'nin ateşe verilerek otel çalışanı iki işçi ve 33 aydınımızla birlikte katledilen şair Metin Altınok "Özdeyiş" adlı şiirinde şöyle sesleniyordu;

Bedenim üşür, yüreğim sızlar / Ah kavaklar, kavaklar! / Beni hoyrat bir makasla / Eski bir fotoğraftan oydular. / Orda kaldı yanağımın yarısı / Kendini boşlukla tamamlar. / Omzumda bir kesik el, / Ki hâlâ durmadan kanar. / Ah kavaklar, kavaklar! / Acı düştü peşime ardımdan ıslık çalar.

Edip Cansever ise "Fotoğrafa Çıkmak" şiirinde yaşama ve ölüme dair dem vuruyor.

... Bir fotoğrafa çıkmak gibi oluyor herşey / Anlamadığı bu / -Ve anladığı- / Ben ki bir boy fotoğrafıyım -diyor- / Yaşarken yaşamazken / İkisi de aynı şey / Aynı / Yani bir fotoğrafa çıkmak / -Ah bu kımıltısız akşamüstleri!- / Boşluğun ölüsünü kaldırıyorlar / Kadınlar kirpikleriyle / Adamlar yere bakarak / Çocuklar incecik dudaklarıyla / O / "Bir fotoğrafa çıkmak" / Durarak kaldırıyor boşluğu / Çünkü / Fotoğrafa çıkmak / Çoktan ödünç almış oluyor onu.

Can Yücel "Mekânım Datça Olsun" kitabında fotoğrafın arabından gönderiyor sözünü;

... VI / Datça toprağına kök salmış / Bir zakkumdu Kemal / Gülhatmiler açan, / Geceleri onun seyrettiği yıldızları seyrediyorum, / Acılarla bilenmiş bir Bursa bıçağıdır hayat / Pırıl pırıl, / Ölümse ince bir rüzgâr / Ilgın ılgın esen, / Arap çıktı son fotoğrafı fotoğrafçının.

A. Kadir'in "Kafamın İçinde Dalgalar Gide Gele" şiiriyle;

Aklımda bir mektuptan bir parça / yıllar önce bir şair dostun yazdığı; / "Bir fotoğrafımı gönderiyorum sana. / Alnımda kırışıklıklar bir hayli çoğaldı, / ama yürek / eskisinden daha delikanlı." / Aklımda bir mektuptan bir parça. / Gözlerim tavanda kaldı. / ...

Ve Sabahattin Ali ise "Köprüde Sabah" şiiriyle;

"Gece yavaşça siyah mantosunu sürükler / Vapurlar, şimdi suya bırakılmış kütükler, / Ufuk, banyo edilen bir fotoğraf camıdır.. / ..." diye fotoğrafların dilinden akıtıyorlar gönül demlerini.

Bir dem de Turgut Uyar'dan. "Durmak" şiirinde;

... / durmak önemli / fotoğraf makinasının karşısında / belki durmak daha önemli / kararlı bir öküz gibi / karşısında.

Refik Durbaş "Çarpışma" adlı şiirinde

Ölürsem, kiminle ölürdüm / -diye sorma / ölürsem sevgilim / çocukluğumdan kalma bir fotoğrafla / ölmek isterdim. / Yaşarsam sevgilim / senin aşkından azade /-diye sorma / yaşadıklarınla yaşamak / öldüklerinle ölmek isterdim. / Çocukluğumdan kalma bir fotoğraf / olmak isterdim sana... / Kalbin kalbimle çarpıştıkça...

"Fotoğraf çekmek deklanşöre basmak değildir," diye yazmıştım yıllar önce, edebiyat, bilim, siyaset, felsefe yoksa, şiir yoksa fotoğraf da yok
Semiha Es Uluslararası Kadın Fotoğrafçılar Sempozyumu  Murat YAYKIN
BirGun Gazetesi  05.12.201310.03 Perşembe
Foto muhabiri olarak Kore Savaşı'na giden ve tam bir yıl önce hayatını kaybeden Türkiye'nin ilk kadın gezi ve savaş fotoğrafçısı Semiha Es anısına düzenlenen sempozyum, geçtiğimiz Cumartesi günü Cezayir Salonu'nda gerçekleştirildi. Açılış sunumunun ardından fotoğrafçı ve öğretim üyesi Laleper Aytek ve çevirmen, sanat tarihçisi ve sanat eleştirmeni Ahu Antmen'in konuşmacı olarak katıldığı panelin ardından Semiha Es belgeseli gösterildi. Kadının toplumsal kimliğine vurgu yapılan panelde fotoğrafta kadın bakışı, kadının görsele yaklaşımı konuşulurken, Laleper Aytek yurtdışında katıldığı bir panelde izleyenler arasında bulunan aktivist-feminist bir kadının sorduğu "Gözün cinsiyeti var mıdır?" sorusunu gündeme getirdi. Doğrusu bu "Bakış açısının cinsiyeti var mıdır?" sorusudur. Nihayetinde bilincin cinsiyetine kadar gider, 'kadın bilinci', 'erkek bilinci' gibi.
Ahu Antmen ise Simone de Beauvoir'dan örnekleme yaptı. "Bir erkek çıkıp da erkekler üzerine bir kitap yazmayı düşünmez, zaten kendini anlatmaya da cinsiyetinden başlamaz... Kadınlar ise öncelikle kadındır Beauvoir'ın altını çizdiği gibi, 'kadın yazar', 'kadın sanatçı', 'kadın fotoğrafçı'dır. Feminist yazar Toril Moi, "Ben Bir Kadın Yazar Değilim" başlıklı makalesinde 'Beauvoir'ın ikilemi' olarak adlandırdığı bu varoluş haline işaret eder: Beauvoir'a göre cinsiyet ayrımcı toplumlarda kadınlar ya tümüyle 'kadınlık'larına hapsolurlar ya da kadın olmayı tümüyle yok saymak durumunda kalırlar... Erkekler için böyle bir durum yoktur; onlar Beauvoir'ın dediği gibi, sanki biyolojilerinden arınmış varlıklardır. Dolayısıyla 'erkek fotoğrafçılar' üzerine bir sergi hazırlamak üzere yola çıkılmaz sözgelimi; cinsiyete dayalı böyle garip bir ayrımdan hareket edilmez. Sonuçta sergiler, seçkiler sayıca daha çok erkeklerden oluştuğunda çoğu kimse, yapılan tercihlerin bir cinsiyeti diğerine tercih etmekle ilgili olduğunu düşünmez, erkeklerin doğal olarak daha yetenekli ya da etkili olduğu varsayılır."
Ahu Antmen Türkiye'de bugüne kadar yapılan etkinliklerden, örnekler verdiğinde katılımcıların erkek ağırlığını eleştiren bir çizelge gösterdi. İşte birkaçı; Türkiye'de Fotoğraf (Engin Özendes, Tarih Vakfı Yayınları, 1999) 176 erkek, 17 kadın fotoğrafçı / İstanbul Modern 2004, Cumhuriyet Sonrası Türk Fotoğrafı- Bizden Görünenler, 44 erkek fotoğrafçıya karşılık hiç kadın fotoğrafçı yok. / Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Fotoğrafı, (Remzi Kitap 2001) 62 erkek, 3 kadın fotoğrafçı / Geçen yıl İstanbul Modern, Dünden Sonra Fotoğraf Koleksiyonu 44 erkek, 4 kadın fotoğrafçı.
Ahu Antmen daha sonra 'hatırlamanın hatırlanmasından' bahsetti, konuşma fırsatı olmadı ama Antmen sanırım Ulus Baker'in video için söylediği "*video hatırlamanın hatırlanması ve yeniden hatırlanması gibisinden bir formüle cevap verebilecek bir aygıt olarak yeniden kurulabilir mi" sorusundaki 'hatırlamanın hatırlanması'nı Baker gibi önemsiyor. (*Ulus Baker, Beyin Ekran, Derleyen; Ege Berensel-Birikim Yayınları) Haksız da değil.
Panelde ayrıca Semiha Es'in günümüzde pek tanınmamasının nedeninin kadının yok sayılmasıyla ilgili olduğu ve bu bakışla birlikte Semiha Es anımsatılırken adının kocası gazeteci-yazar Hikmet Feridun Es üzerinden anılması eleştirildi.
Açılıştaki izleyici kitlenin kadın çokluğu olumluyken erkek takipçi sayısının neredeyse yok denecek kadar azlığı düşündürücüydü. 5 kıtadan 15 ülkenin fotoğrafçılarının ve panelistlerinin katılması, ilki yapılan sempozyumun başarısıydı. Semiha Es'in kültür ve sanat tarihimizin tozlu arşivlerinden çıkarılması gibi gömülü kalan onlarca insanın çalışmalarını günümüze kazandırmayan/sahip çıkmayan Türkiye kültür politikalarının da kimliksizliğini artık görmek, kültür-sanatın her alanında bu kötü politikalara karşı ilkeli bir duruş sergilemek, geçmişten günümüze var olan mücadelelere destek vermek ve bu mücadeleleri yükseltmek gerekiyor. Ayrıca eleştiri hakkımızı kullanırken sorunun kadının toplumsal kimliği üzerinden değerlendirilmesi ne kadar önemliyse, sınıfsal bakış açısından da konuşulmasını o kadar önemli buluyorum. Söylemek istediğim şey; David Harvey'in* "Üretim süreçleri ile yaşam alanlarının çelişkili birliği olarak adlandırdığım olguyu tek-birleşik bir mesele olarak görüyorum," cümlesiyle örtüşüyor. (*bu hafta BirGün Fikir Eki'nde Feride Tekeli'nin çevirisi) Gerçi Harvey söyleşisinde sınıf çelişkileri konuşulurken, yaşamsal çelişkilerin ikinci planda kalmasından bahsediyor ve "yaşamsal çelişkilerin ikinci planda kalması sermayeyi mutlu eder; çünkü o zaman bu alan sınıf mücadelesinin bir parçası olarak görülmez," diyor. Biz, Harvey'in yaşamsal çelişkiler dediğinde kentleşme, kentsel toplumsal hareketler vb. gibi sorunlarını anladığımız gibi buna pek çok konunun yanında tabii ki kadının toplumsal kimlik sorununu da katarız. Peki, ama tersi unutulursa daha vahim olmaz mı?


Ben fotoğrafın gücüne inanıyorum
Fotograf Hikayeleri Nesillere Aktarıp ilham vererek Dünyada Degişimi Başlatma Gücüne Sahiptir
DUZENLEYEN
UmitSermendGURBUZ
GrafikFotograf/GrafikOgretmeni
umitse.blogspot.com
umitsermet.blogspot.com
twitter.com/usgurbuz
instagram.com/umitsermetgurbuz
foursquare.com/usgurbuz
pinterest.com/usgurbuz
tumblr.com/umitsermetm
tumblr.com/umitsermetgurbuz
Gaziemir IMKB Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi Grafik —Fotograf/Grafik Alanı Kariyer GUNLERI Konuşmacı: Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü …27 Kasım 2013 Çarşamba… — Gaziemir/Izmir/Türkiye — Tarih : 27 Kasım 2013 Çarşamba — Saat : 11.00 Gaziemir IMKB Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi Grafik —Fotograf/Grafik Alanı Kariyer GUNLERI Konuşmacı: Ögr. Gör. Dr. Nezaket TEKİN Dokuz Eylül Universitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü …27 Kasım 2013 Çarşamba… — Gaziemir/Izmir/Türkiye — Tarih : 27 Kasım 2013 Çarşamba — Saat : 11.00 Reviewed by ümitse on 22:33:00 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.