Hürriyet

banner image

Hürriyet

Yarım Yamalak — Can YÜCEL…

Şiirin Can Babası Can YÜCEL  DOĞUMUNUN 92. YILINDA SAYGIYLA ANIYORUZ
|11.08.192611.08.2018|

Şiirin Ustadı Can YÜCEL  ÖLÜMÜNÜN 19. YILINDA SAYGIYLA ANIYORUZ
|12.08.199912.08.2018|

|Can YÜCEL|
|11.08.1926ISTANBUL  12.08.1999Datça|
|Türk Sair|

Can YÜCEL
Yarim Yamalak   Can YÜCEL
1Ağustos 2018 Cumartesi
Yarım Yamalak  Can YÜCEL

Kayıp mevsimlerden,
aylardan,
günlerden
yazıyorum.
Hazanın birinde
Yapraklarını dökmüş
ağaç dallarından yazıyorum.
En zorlu yokuşlardan,
Doğmaz güneşlerin
şehrinden yazıyorum.
Okunma umudu
Sıfırla kardeş
Olasılıklardan yazıyorum.
Işığı yıldırımlar olan
bir odadan yazıyorum.
Ve tek kanatlı
Bir güvercinle yolluyorum.
Bilir misin?
Bugün bir bıçak geceyi yardı.
Anladım ki tutan el,
Yokluğundu.
Ve korkudan
Ay ışığının rengi kaçtı.
Rüzgâr sesini çaldı.
Mazi albümlerde yerini aldı.
Sen örümcek ağı misali
İşgal ederken her köşeyi,
Ben bir damla gözyaşımda boğuldum.
Bir damlaya âlemin sırrını gizledim.
Bir damlayla heybetli gemileri batırdım.
Ve bitince mürekkebim,
Hokkamı doldurdum gözyaşımla.
Öyle olunca yazdıklarımı
Bir ben gördüm,
Bir ben bildim.
Boşuna yoruldu güvercinlerim.
Kelimeler, kelimeler…
Kalbi kırık kelimeler…
Hüzne aşikâr kelimeler…
Ayrılığa aşına kelimeler…
Evet,
Kelimeleri defnettik,
Ağlaya sızlaya.
Susarak
Tüm kelimeleri boğdun.
Ama yok yeterli delilim
Katilliğinin ilanına.
Keşke…
Keşke…
Havadan sudan
Bahsedecek kadar
Kelimemiz olsaydı…
Sonra bir sandalla
Akdeniz’i
Arşın arşın
Kulaçlayacak kadar da
Vaktimiz olsaydı.
Bir dilim pastayı
Pay edebilseydik.
Ardından saçma sapan
Kahve fallarıyla gülüşseydik.
Uyutsaydık hayatı,
Uykular bitmeden.
Şimdi,
İplik iplik sarıyorum ayrılığı.
Zormuş
Zamanın seline bırakmak kendini,
Yeni yeni öğreniyorum.
Erken yağmurlara
Hazırlıksız yakalandım.
Mahur bestelere aşına değil kulağım.
Derin bir sis içinde,
Görüşü kayıp
Yollar Üzerindeyim.
Anladım ki
Ayrılığa yazılanlar
Yalan değil,
Eksikmiş.
Her ayrılık
Kendine
Kış Kıyametmiş.
Birinin gerçeği,
Bilmeyene Masalmış.
En çok
En yakınındakinin
Uzaklığı acıtırmış.
Hayat
Kendine tahammül edebilmeyi
Öğrenmekmiş…
Ve şairin dediği gibi,
Hayat
Yarımlarla tanışmak,
O yarımlara alışmakmış.
Gecenin yarısı,
Bir kitabın
Orta yerinden başlamak gibiydi;
Seninle birlikte olmak…
Başını anlamadan
Sona Yaklaşmak.
Sonunu okuyamadan
Uyuyakalmak…
Ve uyandığında
Kaldığın sayfayı
Karıştırmak…

İşte böyle bir şeydi
Seni yaşamak,
Yarım Yamalak


Yarım Yamalak  Can YÜCEL
Yarım Yamalak  Can YÜCEL  Kaynak: Altısıbiyerde Şiir DizisiAdam Yayınları  1988  İstanbul 1x14 Cm.  61 sh.   Çağdaş Türk Edebiyatı  Şiir Dizisi  PAPİRÜS Yayınları  1992  İstanbul 14x20 Cm.  64 sh. 

|Can YÜCEL|
|11.08.1926Istanbul  12.08.1999Datça|
|Türk Şair|
Yarım Yamalak — Can YÜCEL… Yarım Yamalak — Can YÜCEL… Reviewed by ümitse on 00:15:00 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.